Klumpen i magen.

Ända sedan den där morgonen den 13:e december 2013 har jag haft den där klumpen i magen varje gång pappa ringer. 
Varje gång.
Mår rent ut sagt psykiskt dåligt varje gång jag ser att det står "pappa" på skärmen.
Rädd för att något ska ha hänt, rädd för att någon i min närhet inte finns längre.
Hur länge ska jag ha den känslan?
Tänk då att jag pratar i telefon med pappa minst 1 gång per dag.
Idag ringde han väldigt sent för ovanlighetens skull, vilket gör att hjärtat hinner slå trippelvolter innan jag svarar.

Vill inte känna så.

Men samtalet med pappa idag var ett bra sådant. Det fanns en anledning till att han ringde sent, och det finns en anledning till att jag somnar med ett leende på läpparna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0