.

Varför? Varför????????

Vår allas fina fina fina Roger. Tårarna kan inte sluta rinna från mina kinder. Den här natten har varit den värsta i mitt liv. Inte sovit en blund och bara tänkt på dig.

Började jobbet en halvtimme tidigare igår, allt för ha god tid till att fixa i ordning sig till julbordet. Det skulle bli en bra kväll. Bowling, god mat och trevligt sällskap. Såg verkligen framemot det.
Han inte mer än att ta av mig jackan på jobbet så ringer pappa.
Väldigt skakig röst, men tänker att det är tidigt på morgonen. Han brukar ju kunna ringa så tidigt bara för att höra hur jag mår också.
Men sen när han säger att det är något hemskt som hänt.. Jag vill inte veta. Jag vill inte veta. Första tanken var att min gammalfammo Alice somnat in. Men när pappa säger nej får jag panik.

Min farbror. Min pappas bror. Min farmors barn. Min brors bästa vän.
Att höra min pappa gråta och berätta det här är så tungt. Så oerhört tungt.
Han förtjänade inte det här. 37 år. Han hade hela livet framför sig.


Julen. Julen kommer aldrig bli detsamma utan dig. Livet kommer inte bli detsamma. En pusselbit kommer fattas. Din stol hos farmor kommer stå tom. Din plats i soffan hos Alice bredvid Emil kommer stå tom. Men framförallt kommer du lämna ett sånt tomrum i våra hjärtan.

Det enda jag vill just nu är att vara med min familj. Kunna krama pappa och farmor. Krama min bror.
Tror det är första gången på 24 år jag hör min bror gråta.
Bara det skär så enormt i mitt hjärta.
Att veta att så många i min närhet är lika ledsna som jag.


Känns skönt att kunna skriva av sig sånt här när man verbalt inte kan få fram ett ord. Det är så många tankar som snurrar i ens huvud, men så få ord som kommer fram.

❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0