Mot Turkland!



Såja.
Äntligen kan jag sätta mig i lugn och ro (njaaa) och skriva några rader innan jag beger mig mot Turkiet med en folkmassa på 31 pers.
Hörde jag ordet galet?!
Men nu ska vi inte ropa hej innan.. Har vad man kan kalla ett liiiitet liitet problem.
PASS SATAN.
Skiten går tydligen ut om 3 månader., något Josefin inte hade en tanke på alls tills igår då pappa kollade på passet.
Vissa säger att det måste vara giltigt i 6 månader efter hemkomst, vissa säger att det räcker med tiden du är nere i landet och vissa säger bara "det ordnar sig".
Hela gårdagen var full av panik och telefonsamtal.
ALLA säger olika, även resebolag och passpolis.
Tur att jag har 30 pers till som kan backa upp mig.
hoppas jag...
Pappa trodde att komma dit är inga problem, möjligtvis hemfärden.. Känns väldigt uppmuntrande att höra att familjen står bakom mig och kommer till jul och hälsar på mig.. TACK!

NOG OM DETTA.


I fredags var jag med två kollegor (satan i gatan vad vuxet det låter) och lagade tacos hemma hos mig och satt ute på en filt och myste. Sen drog dom ner till utelivet och jag drog bort till Jonas place och snackade skit med lite sköna människor.
Igår var hela dagen full av panik och gråt i halsen. De få sekunderna jag inte tänkte på det var jag på Holmhällar med lite kusiner och familjemedlemmar, sen hängde jag med grabbarna och sen avslutade jag kvällen med att titta på gamla kort med far min sen barndomen och mysa framför brasan.
Om jag inte kommer med till Turkiet tar jag en veckas semster i Burgsvik. Där skiter dom i om man har ogiltigt pass eller icke.
Syns om en vecka!!!
Pusshej.

Kommentarer
Postat av: James

Josefiiiin! Jag tror det ordnar sig på riktigt. Om man googlar på visum till Turkiet står det att allt man behöver är ett pass som är giltigt 3 månader framåt. Om ditt är giltigt till 15/8 borde det var chill!

2011-05-08 @ 11:09:35
Postat av: Josefin

TACK Jess! Annars bussar jag dig på dom, så då vågar dom inte annat än att släppa in mig på planet :) SYNS SNAAAAART!

2011-05-08 @ 12:32:44
URL: http://jossanojenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0