börjar med en ursäkt..och bilfan!

pinsamt värre av mig! Glömma bort födelsedagar har jag på senaste åren börjar bli rätt bra på. Men jag veeet ju att Johanna fyller den 26:e september och inget annat datum! Det har varit inprogrammerat i benmärgen sedan jag var typ 1 liksom. Likförbannat skickade jag ett grattis sms till henne idag och önskade grattis. Pinsamt Josefin, det är den 25:e idag! Men därför ger jag faktiskt en godkänd förklaring i att jag hade noll koll på dagarna och var faktiskt helt säker på att det var den 26:e idag..


Skulle för en gångs skull ta bilen till jobbet i morse. Med tanke på att jag inte riktigt var säker på vart dagiset låg så kändes det skönt att ta bilen och vara ute i god tid. hmm..bilen startar inte!! totalt död. Perfekt start på dagen! ilfart på cykeln mot Bingebyhållet och efter en vägbeskrivning och kringelkörande mellan radhusen så fann jag det och turligt nog en kvart till godo.
Cyklade en annan väg hem, och dagiset låg verkligen precis bakom Bingebyhallen. Det kunde hon ju ha sagt, istället för att vilseleda mig mellan alla hus och gränder.. Men då vet jag det tills på måndag!


Alla är nöjda och glada över att det är fredag och löninghelg! det där med fredag köper jag, för det är jävligt gött och kom i sin rätta tid. Det där med lönen vet i fan.. Undrar ja om jag kommer få någon bra lön? Minns knappt hur mycket jag jobbade.. måste kolla upp genast så man slipper undra.


Ikväll: Fredagsmys!




J o s e f i n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0