6 dagar kvar..

..På lördag är det äntligen, och jag menar ÄNTLIGEN seriepremiär hemma i Södervärnshallen! På besök kommer Örnsköldsvik med start kl 15.00 . Bara att infinna sig där med andra ord. Söndagen bjuds också på match, och då i form av Dalen. 13.00.

---

Denna helg har varit helt innebandyfri och då passar man på att ta sig hemåt, och det är alltid lika skönt! Fredagen befann jag mig på mitt jobb och var med lite människor. Lugnt och sansat för mig själv, medans de andra ville lite annat. Avslöts i alla fall med en tuff fight i bowling på wiie (vet i tusan hur det stavas) . Jag kom tvärsist.

Lördagen var först bestämt att vi skulle åka till Kräklingbo marknad och kolla läget för att senare in mot Visby och festa vidare. Nej nej, ni som känner delar av Burgsvik vet att dom säger något men menar något helt annat dagen efter. Blev istället en trevlig middag på Holmhällar med boysen och vidare till Havdhem för att se Hansas herrar vinna över Eskelhem med 4-2. brabra!

Nåågot trångt i bilen in till Visby kom vi tillsut in och korkade upp i lägenheten för att senare bege oss till PP för födelsedagsfirande. Trevligt var namnet förutom att hälften av truppen däckade. Med andra var det bara hälften av oss som begav oss mot krogen.  Som vanligt träffar man lite folk och dansar lite. Eftefest var tänkt och jackan som jag hängt in tillsammans med (vem?).. går inte att få tag på och jag får panik. Mobil, körkort, pengar!

Matilda är tydligen den jag hängt in jackan med och går inte att få tag på henne eller hennes kompisar. Både jag och Hanna är asförbannade över våra jackor. Jag går mot Öster i tro att Matilda tagit min jacka med sig och kanske ser henne där. nej nej så är inte fallet. Jackan förblir på Munken på natten (tror jag) och bestämmer mig för att hämta den dagen efter.

Söndag=stängt. panik panik panik! massa samtal senare och fortfarande ingen jacka och mobil! Sorgsen som jag är inser jag att det enda jag kan göra är att vänta tills på måndag igen då de öppnar.

På eftermiddsagen ringer dock min mamma till min kompis mobil och berättar att en tant hitta min jacka med mobil och körkort och alla pengar på Mellangatan liggandes. Jag blir fly förbannad att den låg där, men också otroligt lättad! Så nu fick jag ur mig detta.


Är otrolig glad att jag har jackan med tillbehör tillbaka, är otroligt glad över att jag fixat bredband i lägenheten, är otroligt glad över att det är seriepremiär på lördag, är otroligt glad över att det är reunion dags för gamla gänget nästa onsdag och är otroligt glad över att One Tree Hill har börjat igen! Är jag glad ändå?



Återträff nästa onsdag! Niiiice :)


Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0