Kära dagbok . . .

Hade ingen passande rubrik och bloggen har ju blivit lite som en dagbok nu för tiden, där man skriver om vad som hänt med mera, förutom att i dagböcker skriver man mer lite hemlisar som bara man själv vet och inte andra kan få läsa :)

Precis sett ett avsnitt S.O.S Gute. Vilket härligt gäng det verkar vara alltså ! Brandman för en dag - varför inte ? :)
En kvinna hade blivit getingstucken i tungan bland annat idag.. Får mig starkt att minnas från i somras då jag själv blev det.. fy helvete vad ont det gjorde! fattade först inte vad som hände.

... Höll på att äta mat på jobbet när jag skulle ta en tugga och märkte efter jag tuggat att det stack till så jag spotta ut maten och ut kom en död geting. Snabbt som tusan till vattenkranen . Chefen (som är brandman också) ringde snabbt som tusan till brandkåren i Burgsvik då de kom på studs. Märkte att tungan började svullna men blev egentligen aldrig riktigt orolig. Men syrgas och blodtryck och hela fadderullan skulle göras och inte långt efter kom även ambulansen. Hela jag flockades av folk (inte ofta man är så poppis!) Fick frågan om jag ville följa med till lassarettet eller stanna här, men valde att stanna, hallå det ar ju FidePuben på kvällen! hehe. Det var ingen störrre fara förutom att jag fick en liten svullnad och tvungen att gå med isbit i ca 3 timmar typ. Men var lite läskigt trot allt och ¨risken finns att halsen svullnar och sätter stopp för andingen.. usch och fy !


Falun & Karlstad väntar i helgen. En roadtrip på x antal timmar vill säga! Åker med båten i morgon kl 4 och är inte hemma förräns på måndag eftermiddag . . Men vi ska fan ta dom! Desvärre var det ju hemskt trevligt att Davis är hemma just den helgen vi drar till Karlstad! Men ser framemot messen om din och Martins samtalsämnen.. Emil & soppskålen var det nu va? ;)

Se ett avsnitt av OTH och tänka på refrängen kanske. Upp och jobba klockan 7, det vill säga klockan ställd på 06.20, snark!

 När vi ändå var inne på jobbsnack så tänkte jag visa upp denna förtjusande "Dricksfågeln" som finns att ses på Folkeryds i Burgsvik. Oj så roligt den har haft i sommar! ett tryck på svansen och ut kommer ett härligt kvitter! (med röst av ironi) Men går inte annat än att digga den, och upphovsmannen (kvinnan) till den måste vara väldigt stolt över hur mycket dricks det kommit in denna sommar ;)


/Upphovskvinnan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0