Påsklov

Nu är det äntligen Påsklov. Har dock inte väntat så länge eftersom det var sportlov nyss tyckte jag, men lovet tackar jag inte nej till! Blev ingen utklädning till påskkärring i år heller.. Känns som man kanske har växt ifrån det lite grann.. Nu är man istället den man ger godis till alla barnen.. Lite torrt med källingar på byn bara.. Hade bara ett gäng vad jag vet hemma hos oss. Söta var dom i alla fall! Men att leta påskägg växer då jag inte ifrån. Skall göra det lite längre fram idag :D Undrar vem som hittar det först av syskonen idag? Camilla vann förra året..

Ett litet dos av snö har vi också fått. Som tur var är den borta här i alla fall. Kul och hitta sitt påskägg i en snödriva liksom? Nu vill jag bara ha sommar & sol!!

Traditionellsenliga påskmiddagen med släkten hos fammo igår. Trevligt trevligt!

Hade även sista träningen inför kvalet. Rätt lugnt. pratade väl i cirka 1 timma om allt om matchen men det mesta handlade om Påskcupen som vi i laget skall hjälpa åt att ordna precis som förra året. Döma och sitta i seket.. Är väl rätt roligt när man är med sina lagkamrater men om det kommer någon jobbig förälder som förra året är det inte längre kul. Eller barnen som spelar och klagar på domandet. Nu kan jag förstå hur det är att vara domare ibland..!

Hansas herrar spelar kval i Södervärn idag. Skulle egentligen sett men blev tyvärr inte av. Mamma står i kiosken så har lite direktrapportering :D Senast jag hörde så stod det 6-5 till Axberga.


Åker med båten i morgon kl 4 med laget då vi sen ska bege oss till hotellet. 3 bädds rum o vi fick inte bestämma vem vi skulle bo med. Jag fick Eve & Wahlby så det blev jättebra! Ingen snarkare vad jag förstod vilket jag tackar för!

Idag blir det annars en rätt lugn dag.. Har ett arbete jag ska göra klart och skicka in.. Sen skulle det vara skönt och bli klar med Cirkelträningen (styrka) jag ska göra på en lektion och även streetdansen jag skulle fixa en koregrafi till. Shit det kan verkligen bli asskoj! Hitta en låt och göra en koegrafi på ca 1,5 minut och sen lära alla barnen det och sen videofilma så det blir en musikvideo. ashäftigt :D

Måste också till Berra Norrby och handla något till "försenade julklapps utdelningen". Blev ju inget i år med laget så nu har vi bestämt att vi ska göra det på båten upp. Hmm tror jag har en liten aning om vad jag ska köpa.. :P
Pax för att inte för Nadjas paket! Har en förmåga att köpa dom mest fula och fruktade present ingen vill ha, haha :P Typ pepparkaks ljuset ingen ville ha! Och jag hade ju verkligen den till slutet men som tur var slapp jag den ;)

Vi i laget fick priset "Mats Hermanssons vandringspris" föressten för förra årets insats. Jag och 3 andra representanter fick ta emot det eftersom det var på vägen upp till träningen. Något pinsamt att vara idrottsklädd medans alla andra var lite mer uppklädda. Gott med godis var det i alla fall :D Och Fannie som tackade nej till mackorna! Grr. tur att mamma tog med sig 3 hem :P

 /Josefin





Kommentarer
Postat av: Fannie

haha, jag är glad över att jag hade normala kläder och ni som pikade mig för att ha det liksom, tack för den! och förretsen kunde ni ha varit lite snabbare med att svara istället för att låta mig sköta snacket och räkmacka innan träning när man kan mumsa godis, hmm man är väl inte dum?;) Puss

2008-03-22 @ 23:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0