Vill tillbaka nu!!

Ja som ni vet så har då jag varit i Fjällen (Tärnaby) med min inriktiningsklass på BF, och jag säger bara en sak: Jag vill tillbaka nu!! Det var så jäkla underbart där! Vädret var toppen, stämningen var på topp och inget gick snett, utan allt bara flöt på!

Resan började på lördagen då vi åkte morgonbåten till Sthlm där vi alla hade fixat boende själva och vi splittrades vid Nynäs. Jag, Jana och Linnea bodde i Högdalen. men om man är i Sthlm en dag, så är det shopping som gäller! Hittade faktiskt en del grejer alla 3. Linnea (Shoppahollick nummer 1) Engström, hittade såklart massor av grejer! haha :P Åt även mat där på Farsta Centrum och sen drog vi oss hemåt.

Blev skjutsade till T- centralen söndag morgon av pappa, där vi mötte upp alla andra pigga klasskamrater för vidare resa med pendeltåget mot Arlanda. Vi flög alltså upp till Hemavan och därefter en liten busstur till vandrarhemmet vi bodde på. Gjorde oss lite hemmastadda i våra rum och börja packa upp lte smått. Jag ingick i första frukostgruppen så vi knatade iväg och handlade allt till frukosten dagen efter. Mycket handel blev det! Kvällen avslutades med spel och småprat. Vi hann även testa våra skidutrustning i dag, så det var bara att ta på sig dom på morgoen eftre och köra på!

Första dagen i skidbacken var underbar! Vi delades upp i 2 grupper - Nybörjare och mer skidvana personer. Jag var i andra gruppen. Var typ bara 5 pers där, så det var skönt =) Skidläraren för dagen hette Peppe och var jätteschysst! Fick lära oss en hel del svåra grejer. Åka på en skida ner för backen vilket var väldigt svårt och grymt jobbigt för benen. Dock ingen svart backe första dagen, men jag, Victor och Bobban drog upp till toppen av Anja-backen när vi hade fritid och åkte. Fy satan vad brant det var! Rena rama väggen! Men vi alla kom ner trots att det var lite tufft, haha. Jag hasade mig ner för värsta branten och sen när jag trodde jag hade kontroll och skulle svänga, så gick det bara inte, så det blev störtlopp ner mot en panikslagen Victor som står längre ner. Jag skriker för fulla muggar och i sista sekund hinner jag kasta mig åt sidan så det blir världens krash. Turligt nog fick jag inte så ont. Så hör man både Bobban & Victor asgarva.. hmprf.. Sen att ta på sig skidorna var ett större problem! Det gick bara inte. Trots Bobbans förök att hjälpa mig fattade jag inte och vi stod där i typ 20 minuter i en asbrant backe, och jag klarade det inte.. Fick en "Kyckling-nominering" för det också, men ingen vinst som tur var =)

Andra dagen flöt på, men då med en ny skidlärare, Erik. Assöt =) Och jättesnäll! Han tog oss upp för lite svårare backar och det gick jättebra. Kvällen avslutades med 1 mils (!) längdskidor . ´Men det var faktiskt inte så jobbigt, utan bara mera kul. Speciellt om man heter Jana och Josefin och leker Camp Molloy (Vi kom 2:a i mål =))
Varje kväll avslutades med ett bastubad och även 2 ggr med snörullning! Underbart skönt, och Bettan givetvis med filmkameran som var med varje sekund.

Kom också en hel busslast med 130 norrmän i vår ålder som skulle åka skidor. Roliga och knäppa som vi är så sitter dom i busslasten och väntar på lite grejer. Dom vinkar och håller på med oss genom bussen till vår stuga. Då passar jag och Julia på att moona lite för dom, haha. Mobilerna blixtrades och är väl med på en och annans norsk mobil :P Tyvärr åkte dom hem efter bara en dags skidåkning, för en jäkligt hemskt tradegi som hände en av dem.. En tjej av dem hade tagit självmord i huset bredvid oss.. huh vad hemkst!!

Jag skulle kunna skriva såååå myclet mera om denna underbara resa, men jag återkommer lite senare för nu ska Joakim ha datan ett tag..

image60

Hela gänget samlade. Tärnaby 2008.

/Återkommer senare Josefin







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0