Låång helg

Tillbaka från 2 veckors frånvaro då jag vart i stan hela tiden utan att ha varit hemma i underbara Burgsvik. Men det var värt att stana i stan den helgen, ett tag i alla fall sen sket sig allt. Det började så här (förra helgen alltså) att på fredagen var det idol dags och Linnea (med sitt nytagna körkort =) ) var hemma hos mig och såg som sagt på idol (som blivit värdelös sen Christoffer åkte ur, snyft) men vi kännde istället för att göra ngt roligt så vi klädde upp oss i lite finare kläder och shakade loss i min lägenhet till både hip hop & schlagers med tvdosan som mick i handen, mkt skoj & skratt ! Det vill jag göra om snart! Barndomsminnen ;) Men sen var vi fesstugan, men eftersom jag ännu inte fyllt 18, som tar en evighet, så drog vi en raggarrunda med bilen ner till Hamplan för att bara se om det var ngt drag där utanför, men det var det ju typ dött, så vi drog några svänger med bilen och bestämde oss för att ringa en klasskompis som vi visste skulle ha fest, och efter ett tag så var vi visst där i en helt främmande lägenhet på fest. Var väl inte värsta draget så vi drog rätt snabbt, och sen var den dagen klar, typ 3 på natten.

På lördagen däremot så hade en klasskompis till mig, Annea, fyllt 18 och skulle firas. Så jag och några tjejkompisar från klassen såg först toppmötet mellan Visby IBK & Huddinge, självklart vinst åt Gotland, och sedan bar det till Hamnplan där det var förbokat bord till oss. Alla åt taccos, hehe. Efter god mat & prat så skulle vi bara flytta bord för det började bli lite kallt, och då kom det en vakt efter oss och frågade hur gamla vi var & om våra leg, och jag & en kompis som heller inte var 18 hade inget annat val än att lämna.. snyft. Arga som bin lämnade vi stället och drog hem. Men som man säger "Det var kul så länge det varade", fast just då var det inte speciellt kul.

Gud vad folk får körkort. Men det får man tacka för, annar skulle jag inte hunnit med bussen idag, så tack Linda! =)

Måste bara berömma en sak, Jenny din köttfärssås var asgod!  MUMS. Ingen mat man spyr av om man säger så.. haha, du fattar nog vad jag menar ;)



image48 Hamnplan


På återseende / Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0