Midsommar igen!

Josefin, lovade ju att skriva lite granna på bloggen så måste ju hålla vad jag säger! Här i norr har det varit strålande väder, både idag (eller ska man säga igår?) och i förrgår! Kanske lule har en chans att ta Visby i antal soltimmar, det brukar ju vara jämt!

 

Midsommar idag, ganska härligt, de som jobbar har bra betalt vi som är lediga har en anledning att fira! Nu är väl klockan mitt i natten, men hela gänget har dragit vidare antingen till stan, eller som jag till det älskade Unbyn! Det är väldigt praktiskt att fira midsommar 1-2 kanske 3 km från mig, det är ju bara att promenera hem, det är man verkligen inte bortskämd med! Varför vi traskar hem så tidigt är nog för att man började fira lite för tidigt, eller egentligen är ju halv tolv på dan inge märkvärdigt, i alla fall inte för en finne eller en unbybo!

 

Nä du Josefin nu ska jag krypa till kojs, men jag hoppas på en minst lika bra uppdatering på bloggen som det varit tidigare! Ta hand om dig!


p.s nu går solen aldrig ner, ljust hela tiden! Inte illa inte illa! d.s

 

Anna Jönsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0